tirsdag, januar 20, 2009

Tilflytteren på Lolland-Falster er vågnet op igen...

Efter en interessant tid med mit computerprogram Checkjobnet - og i den periode ingen aktivitet på min weblog "En tilflytter på Lolland-Falster" (man kan jo ikke være to steder på én gang) - er det på tide, at genoplive bloggen, nu hvor mit computerprogram til ledige sandsynligvis om kort tid (?) bliver overflødiggjort (?) af de nye regler, der i øjeblikket er under udarbejdelse af a-kasser, arbejdsdirektoratet og arbejdsmarkedsstyrelsen i skøn forening.

Mit fokus i det forløbne år har været på arbejdsløsheden og den måde vore ledige medborgere behandles af de offentlige systemer. Specielt har beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen været genstand for mine meget kritiske kommentarer. Der er imidlertid mange andre forhold i samfundet, der fortjener en kritisk kommentar, selvom ledighed for de berørte stadig er en ganske alvorlig sag.

2 kommentarer:

Helen's Haven sagde ...

Hej, blogger du stadigvaek? Og hvor?

Dine oplaeg er rigtig interessante, specielt for mig som ogsaa er 'ny' her paa Lolland.

Søren W. Rasmussen sagde ...

Ja, det gør jeg da; men med meget uregelmæssige intervaller.

Desværre er de personer, som beskæftiger sig med turisme på Lolland Falster temmelig tonedøve, så kritik/kommentarer er for det meste 'enetaler' - ledsaget af faldende indtægter fra turisme...

Du kan læse flere af mine overvejelser på www.swr.dk, www.checkjobnet.dk og finde oplysninger om Lolland Falster på www.lf-links.dk

Venlig hilsen

Søren